14 maj 2012

Verandan är riven. Iallafall taket och delar av väggarna.
Hujedamej vilket oväsen det har varit här.
Ingenting för bäbisöron, så S och jag har fått fly fältet.
Nu funderar vi över hur vi ska göra.Vad blir finast?
En nättare träveranda med mycket fönster, tänker vi.
Men ska vi ha plåttak eller papptak? Eller något annat?
Trädgården ser ut som ett skrotupplag igen.

Och våra nya ytterdörrar har kommit.
De ligger så fint på sin pall.
Det kliar i fingrarna av iver att få dem på plats, tycker Dan.
Och jag har beställt kökstapet.
Hej!




5 kommentarer:

Linda sa...

Oh! Vad blir det för ytterdörr? Vi letar just till vårt hus från 37 och jag behöver inspiration! Kul blogg!

Anonym sa...

Vad fin er kupa blev. Ska bli spännande att se er veranda! Väldigt inspirerande.

Linnie - Funkisbloggen sa...

Gisses vad fint det blir!! Ja absolut en träveranda med mycket glas!! Det är min dröm....oooh vad spännande!

Vill också se ytterdörrarna! ; )

Ha det bäst!
L

hvdvrk sa...

Li! T här! Jag har alltid velat ha ett orangeri. Tänk, att du kliver ut genom en fin dubbeldörr ut i ett orangeri, där du kan ha krukor året runt OCH fika och äta. Kanske en liten kamin som värmer upp under vinterhalvåret. Så hade jag velat ha det ... Eller bara en klassiskt glasveranda. Kram, T

Li och Dan sa...

Tack! <3

Javisst! Ett orangeri står på önskelistan, så nåt ditåt!

Ytterdörrarna från Byggfabriken, Dan håller just på med dem på snickeriet. Kommer bilder.

Kram till alla! /Li